آخرین اخبار

تاکید چندین باره آبفا بر سلامت آب شرب مردم کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب همه شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد سالم و بهداشتی است.

اشتراک گذاری
17 آبان 1402
کد مطلب : 9249

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، امید صالحی در جریان بازدید مدیران کل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تأسیسات آبی استان گفت: شکستگی‌ها در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد توان زیادی از آب و فاضلاب می‌گیرد و از مجموع ۸۰۰۰ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آب در استان حدود ۴۰ درصد آن فرسوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای حل معضل قدیمی شکستگی لوله های آب در یاسوج،دولت سیزدهم اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان را مصوب کرده که تاکنون حدود ۶۰ میلیارد تومان تخصیص و بیش از ۳۵ کیلومتر از شبکه‌های آب در مرکز استان اصلاح شده است. 

وی از منطقی شدن روند اصلاح شکستگی‌ها خبر داد و با اشاره به یک شکستگی پر حاشیه گفت: در جمعه بازار برای اصلاح یک شکستگی و  جلوگیری از هدر روی گسترده نیازمند مجوز شهرداری و رضایت مغازه دار و تخلیه بار میوه آنها بودیم که پس از مرتفع شدن این دو مورد در کمترین زمان این شکستگی اصلاح شد.

این مسوول عنوان کرد: در سایر شهرها نیز از منابع مختلف از جمله اعتبارات داخلی اصلاحاتی در حال انجام است و تقریبأ شهری نیست که پروژه ای در زمینه اصلاح و توسعه خطوط آب نداشته باشد.

مدیرعامل آبفا به یک دلیل مهم در شکستگی‌ها اشاره و بیان کرد: با تدابیری علاوه بر پیگیری جذب اعتبارات از محل‌های مختلف برای سامان دادن به شکستگی ها، طرحی برای مطالعه شبکه های آب یاسوج در دست اجرا است تا با تنظیم علمی فشار آب بر اساس زون بندی‌های کارشناسی، از شدت و حجم شکستگی‌ها به صورت محسوسی کاسته شود، این طرح کمی زمان‌بر است اما نتیجه آن خواسته تاریخی مردم از مجموعه آبفا است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات  نبود مخازن ذخیره آب کافی به ویژه در مرکز استان است، در یاسوج با توجه به جمعیتی که دارد نیاز به ۹۰ هزار متر مکعب مخزن است اما فقط ۳۲ هزار متر مکعب مخزن داریم که باید این ضعف جبران شود.

تکمیل آبرسانی به ۱۰۲ روستای محروم کهگیلویه و بویراحمد 

وی بیان کرد: مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی مادوان را تکمیل کردیم و یک مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در بالای یاسوج را در دستور کار داریم که عملیات آن کلید خورده است.

صالحی گفت: در سال جاری دو اتفاق خوب رخ داد نخست تکمیل آبرسانی به ۱۰۲ روستای محروم استان با جمعیتی بیش از ۲۳ هزار نفر که باعث شد رتبه دوم کشور در زمینه روند عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی را کسب کنیم و البته قرار گرفتن شرکت آبفا در میان ۱۳ شرکت فعال آب و فاضلاب ایران از لحاظ مقبولیت بودجه دو رویداد قابل توجه بود.

مدیرعامل آبفا استان در خصوص سلامت آب گفت: آب همه مناطق شهری و روستایی تحت پوشش آب و فاضلاب استان به گواه آمار مرکز بهداشت و آزمایشگاه تخصصی آب استان بهداشتی است و این نکته را بگویم برای ما همواره کیفیت مهم‌تر و در اولویت است فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در آب و فاضلاب نیز از همین آب استفاده می‌کنند.

صالحی در خصوص سلامت آب روستاهایی که تحت پوشش نیستند نیز با اشاره به جلسات مستمر با مراکز بهداشت برای اطمینان خاطر از سلامت آب استان، گفت: قریب به اتفاق روستاهایی که تحت پوشش ما نیستند زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند اگرچه طبق قانون مسئولیتی متوجه ما نیست اما به جهت سلامت مردم و رسالتی که بر دوش خودمان احساس می.کنیم، مواد گندزدایی تهیه و با نظارت و اقدام مراکز بهداشت گند زدایی آب انجام می‌شود.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دو =